Simpan Duit Tidak Akan Kaya



Hi saya Sabhi ..otai saham..

di entri kali ini saya ingin berkongsi satu topik yang agak sensitif,mungkin mncabar minda anda..


sebelum kita buat sebarang sangkaan mari baca sampai habis dulu..


"Simpan duit tidak akan buat kita kaya,walaupun lagi 40 tahun akan datang kita berjaya kumpul rm1,000,000"


Hah! mungkin ramai yang membantah sabar dulu he he 


kita membaca santai sambil berfikir dari pelbagai sudut


ada di antara kita mungkin berkata "sekurang-kurangnya aku berjaya simpan duit"


kenyataan itu memang sukar di telan,simpan duit semata-mata tidak akan membuatkan kita jadi kaya..


berdasarkan pengetahuan saya dan rakan rakan,hal ini membuatkan kita merapatkan lagi dengan kemiskinan


apabila kita simpan duit,kita secara tak langsung masuk dalam permainan inflasi


nilai duit akan sentiasa turun setiap tahun sebanyak 6% 


fuhh! Ya betul kawan-kawan malah harga barang akan terus meningkat...


pada zaman saya dulu,10 sen dalam poket boleh beli pelbagai jenis makanan,minuman serta barang keperluan


adakah hari ini berlaku situasi sama?


jawapannya tidak,paling minimum duit belanja anak-anak adalah rm5-rm10


tidak ada lagi dialog "Rosyam,ini duit belanja kamu,10sen"


harga barang keperluan meningkat secara drastik,nilai duit sebenarnya tidak mempunyai nilai yang mutlak dan kebal...


saya bertemu dengan beberapa orang jutawan yang bijak mereka tidak simpan duit,paling lama simpan 6 bulan ke 12 bulan sebab inflasi


selepas itu mereka akan mengerakan duit mereka dengan bisnes,saham dan hartanah


Ya lebihan tunai itu digunakan untuk membina aset


ok,untuk kupasan lebih panjang bab ini saya akan kongsikan di post seterusnya 


anda boleh kongsi post ini kepada rakan dan sahabat sama-sama kita ubah mindset..


P/S:Jika anda ada pertanyaan dan mahu membina aset saham di bursa boleh klik

http://bit.ly/AdminTeamSBSSaham

semoga bermanfaat...

Ulasan