Teknik Saham Yang Efektif


Assalamualaikum

Bismillah

Selamat berhujung minggu

artikel ini saya akan dedahkan secara ringkas nama teknik yang saya selalu gunakan di dalam saham

antara teknik "popular" adalah teknik magic formula SBS ,ini bukanlah teknik untuk buat silap mata naikan angka 

teknik ini adalah dari pengalaman saya sendiri selama 20 tahun lebih di dalam bidang bursa saham untuk mengira dengan mudah dan pantas

bayangkan anda membawa kereta selama 20 tahun lebih sudah pasti anda tidak teragak agak untuk menekan minyak dan masuk gear..

dengan teknik ini kita akan mendapati diri kita lebih hebat dari analyst pakar walaupun kita newbie atau baru

ambil masa 10 minit...

teknik kedua pula adalah teknik BETA dengan menganggarkan nilai harga patut (fair value)
harga sesuatu saham selepas kita mengetahui report kewangannya

jadi mudahlah kita untuk membuat keputusan untuk membeli atau tidak

pun ambil masa 5 minit

ini bukan hype tau,semua ini adalah apa yang saya amal dan buat sampai sekarang..


Teknik ketiga adalah teknik HARTA fungsinya adalah untuk kita anggarkan nilai harga patut (fair value) bagi syarikat yang membuat turnaround (dari rugi kewangan kepada untung)

nampak macam sama dengan teknik BETA tetapi caranya agak berlainan sedikit

haa..

teknik seterusnya ni best,teknik ni saya belajar dengan otai di singapore bertahun dulu yang di namakan Teknik Meluncur Ombak

teknik untuk kita mengetahui setinggi mana harga saham akan melambung jika ombak tu ombak biasa,sederhana dan kuat 

kita tengok dan baca pun dah tau tetapi ada caranya

dan teknik terakhir ni adalah teknik Gann Square,saya gunakan teknik ini untuk melihat paras sokongan dan rintangan yang tidak kelihatan 

supaya kita tidak rugi dengan blind spot dalam bursa saham

jadi anda tidak perlu terkejut setiap hari saya akan review kaunter dengan pantas

secara peribadi ke semua teknik di atas,belum ada di mana-mana lagi di kelas atau seminar dekat Malaysia ni

kecuali Gann Square





ini kita panggil bahagian fundamental,ada banyak lagi teknik..

sangat panjang jika saya mahu dedah semua di artikel kali ini

ramai juga ada yang pm,dm tuan tak nak ajar ka?

jika ada yang sudi nak belajar 
anda boleh isi borang di artikel seterusnya

2 dan 3hb march ni saya akan berada di Alor Star kedah,kita ambil masa 2 hari jika nak belajar dan satu group tidak lah ramai 15 orang saja supaya mudah untuk saya dan anda fokus

sebelum itu jika anda belum ada asas pengiraan saham boleh isi borang ebook Rahsia bursa saham secara percuma link seperti di bawah


sama di pinned mesej channel minda saham 

jadi bila anda datang nanti tidak la "blur blur"

jumpa lagi...

Ulasan